miércoles, 18 de diciembre de 2013

Tancament i cloenda

Aquesta és la darrera entrada del bloc que hem realitzat durant aquest semestre. Hem pogut dur a terme un seguiment d'un ésser viu determinat com són les plantes carnívores. D'aquesta manera, hem après a treballar la ciència des d'una nova perspectiva, diferent a la que estàvem habituats a l'escola.

Aquesta nova metodologia consisteix en crear situacions d'aprenentatge mitjançant qüestions que ens vagin sorgint. Aquestes qüestions ens portaran a voler saber més i a plantejar-nos nous interrogants. Així desenvoluparem la nostra capacitat cognitiva i experimental, de manera que no aprendrem de forma tradicional i els conceptes adquirits seran significatius per a nosaltres.

És imprescindible anar fent un procés d'observació per poder anar resolent els dubtes i que sorgeixin de nous. Per tant, els veritables protagonistes seran els alumnes que seguiran aquest procés d'observació a partir dels seus interessos interactuant amb el medi, l'objecte d'estudi i els companys. Les diferents respostes dels alumnes comportaran un enriquiment col·lectiu, és per això que parlem d'aprendre amb i dels altres.

Treballar d'aquesta manera implica dur a terme una tasca cooperativa, que afavorirà el treball en equip, la cohesió de grup i el respecte vers als altres.

No podem deixar de banda el rol del mestre. Aquest paper consisteix en guiar les sessions per tal que tinguin sentit i no es perdi el fil conductor. Serà l'encarregat de mantenir la motivació en tot moment i de fer adonar-se als alumnes mitjançant noves preguntes que les seves respostes o teories van mal encaminades i són errònies.

Aquesta manera d'aprendre ajuda a respectar els diferents ritmes d'aprenentatge de cada alumne. Alhora facilita l'interacció d'alumnes amb diferents nivells.
Pel que fa a la realització del bloc ens va costar enfocar-lo des d'aquesta mirada, ja que mai ho havíem fet anteriorment. Però poc a poc, hem anant entenent aquesta manera de treballar i li hem trobat el sentit. Com a futurs mestres, creiem que realitzar dinàmiques d'aquest tipus dins de les nostres aules és una eina potent que ens permet extrapolar el coneixement que anem aprenent a altres àmbits i situacions de la vida dels nostres alumnes.



No hay comentarios:

Publicar un comentario